Dům matky a Dům syna


Dům matky a Dům syna

jak se postavit k fotografii uměleckého díla? Otázka, která se mi vynoří při pohledu na fotografii sochy, plastiky, obrazu či architektury. Mohu přidat nevšední úhel pohledu, pohrát si s hloubku ostrosti, zvolit zvláštní nasvícení nebo nějakou expresivní techniku zpracování. To vše mohu a také něco z toho většinou použiji, ale otázka stále zůstává nezodpovězena. Zajímavě se k tomu vyslovil už v roce 1936 Walter Benjamin ve své studii: Reprodukce uměleckého díla. Ústředním argumentem Benjaminovy studie je, že i při vysoce dokonalé reprodukci odpadá jedno „Zde a Nyní“ uměleckého díla. To jest jeho neopakovatelná existence na místě, na němž se nalézá. Tak až budete fotit nějaké umělecké dílo, můžete si nad tím popřemýšlet ...

Lokace: Čechy, Praha,

Klíčová slova: umění, sousoší, památník Jana Palacha, John Hejduk, železo, rez

Fotografie byla již 722× zobrazena

22153310
:-) :-D :-| :-( ;-) ;-D :cool:
Jarka B
:-D
Ivan Anderle
:-) já ještě tolik nepiju, a ruce se mi netřesou, ale pracuji na tom ... :-)
Jarka B
Prdlačky, dělat umění, že tahám šoupátkama by pro mě byla fotopotupa :-D Já to tak fotím :-D
Ivan Anderle
ale kdepak, teda mluvím jen za sebe (Michal je seriozní umělec) já také umím popotáhnout posuvníky v LR až na doraz ...
:-D
Jarka B
Tak to já bych věděla jak :-D Z uměleckýho díla je třeba udělat ještě umělěčtější dílo, ale to není styl ani tvůj ani Michala :-D
Ivan Anderle
já si s tím lámal hlavu už dříve a na nic jsem nepřišel, ale myslím že nějaká ta směrnice EU nám to brzo nalinkuje ... :-)
Michal Vitásek
Jo, tady je to oříšek, který jsem ještě nerozlousknul :-)