jak se postavit k fotografii uměleckého díla? Otázka, která se mi vynoří při pohledu na fotografii sochy, plastiky, obrazu či architektury. Mohu přidat nevšední úhel pohledu, pohrát si s hloubku ostrosti, zvolit zvláštní nasvícení nebo nějakou expresivní techniku zpracování. To vše mohu a také něco z toho většinou použiji, ale otázka stále zůstává nezodpovězena. Zajímavě se k tomu vyslovil už v roce 1936 Walter Benjamin ve své studii: Reprodukce uměleckého díla. Ústředním argumentem Benjaminovy studie je, že i při vysoce dokonalé reprodukci odpadá jedno „Zde a Nyní“ uměleckého díla. To jest jeho neopakovatelná existence na místě, na němž se nalézá. Tak až budete fotit nějaké umělecké dílo, můžete si nad tím popřemýšlet ...
Lokace: Čechy, Praha,
Klíčová slova: umění, sousoší, památník Jana Palacha, John Hejduk, železo, rez
Fotografie byla již 2797× zobrazena